Långpermis och välbehövlig fredag

Fick långpermis den här helgen. Något som de flesta i plutonen behövde med tanke på alla förkylningar, skavsår o sånt.. hade utbildningen "kallt väder" och CBRN i veckan. Igår morse när jag vaknade, eller ja.. hade ju varit vaken av hostan i princip hela natten redan, var jag stensäker på att jag skulle sjukmönstra. Skulle testa gasmasken i tårgas och var rätt orolig att den skulle läcka och att jag skulle dö av lunginflammation eller något. Hörde mig för lite och lugnades med att man faktiskt inte dog av tårgas! :) Så höll käft när dom frågade om sjukmönstring, och det är inget jag ångrar. Ställde mig först i kön in till gaskammaren, nervös som ett litet djur, men ville bara få det överstökat. Gick in, körde "huvud, axlar, knä och tå" en gång, och gick ut. Kände ingenting förutom lite stick på halsen! Efter saneringen ställde sergenten och en korpral upp på att gå in utan gasmask. Dom trodde att dom i bästa fall skulle klara 3-4 sekunder. Det tog max en sekund innan korpralen sparkade upp dörren och flög ut med en sprutspya i en stråle framför sig. Fyfan.. sergenten var inte långt efter men såg förhållandevis stadig ut. När dom kom närmare såg man riktigt hur dom led.. fan va ja led med dom. Äre nån som är hård så äre sergenten, och känns lite som när han väl lider.. då äre illa. Men på något sätt vill man ändå veta hur det känns, men kan också tänka mig o stå över! :)

På vägen hem från Uppsala igår tog jag en sväng förbi Sthlm. Letade efter min efterlängtade D.brandbutik.. när jag äntligen hittade den var det stängt. Det blev några hundralappar och timmar i onödan, men tänker åka tidigare någon annan dag. Måste köpa vinterjackan där.. tänker även va så pass löjlig att jag lägger ut en bild på den här. Är starkt emot det här med "dagens outfit" och sånt men tänker göra ett litet undantag idag (A). Passar även på att visa mina nya converse och dom stövlarna jag trånar mest efter just nu! Fan, när man ligger inne med killar 24/dygn 5 dar i veckan äre extra kul att få va tjej när man har chansen! ^^

O suddigt blev det! :) Nu blire annat en stund, sova kanske.. hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0