"To be friends with an ex."

Big nono.
Anledningar:
  1. Ni är inte samma människor för varandra längre.
  2. Förr eller senare kommer han skaffa en ny, känslan stavas svartsjuka.
  3. Förr eller senare kommer du att skaffa en ny, och vem fan vill sabba nåt nytt och fräsht pga av en gammal klysha som ändå inte funkar.
  4. Det gör ont.
Just nu vill jag bara kasta ut precis allting som han har vidrört. Inte kanske egentligen bara för att jag är arg och besviken över att någon lovade mig ett helt liv, lovade att han aldrig skulle lämna mig men som sen vänder på klacken fortare än något annat. Nej det är inte bara därför. Utan mest för att det känns gammalt, instängt, sönderältat. Försent helt enkelt.. det är pinsamt på något konstigt sätt.

Sitter på expeditionen och har läst hans förbannade msnnamn för sista gången. Radera och gå vidare, det är nog den ända lösningen. Och jag har märkt hur enkelt det är att tränga undan numera. Jag är ju inte dummare än att jag fattar hur fel allting var. Hur illa det var.. bara så svårt att göra sig av med ett beroende. Diciplin heter lösningen. Och det har jag lyckats med. Inte bara med att hålla mig långt borta ifrån sånt som lockar men gör ont, utan även med att ta mig närmare mina mål. Sparaden, planering, träning.. blev en hyfsat lång löprunda igår med en, enligt mig, extremt vältränad GSSare. Tror det kanske kändes lite som gångtempo för honom, men gick sjukt lätt emot vad det har gjort förut. Det är skönt att verkligen få känna att dom här månaderna har gett resultat. Ger mig mer motivation att fortsätta! Drar nog med mig löpdojjorna till Varberg om det nu är så att Amanda kanske inte har tid för mig 24/7.

Appropå det.. är helt nostalgisk inför min lilla resa! Har kollat en massa gamla bilder som jag skulle bränna och ge till Amanda. Är lite nyfiken på vad hon ska med dom till, ska bli spännande!

Nu blire käk :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0