En vårhelg i Trollhättan

Tack vare min nya inställning till saker och ting har jag kunnat svälja impulser att flippa den här helgen. Det är liksom inte värt det längre. För vid de tillfällen som jag har annorlunda åsikt om saker och ting kan jag numera framföra detta utan att behöva försöka övertala andra till att tycka samma sak, och det känns bra. :) Undra bara hur länge den här inställningen håller i sig den här gången.

Helgen har varit bra och avkopplande. Är lite uppstressad inför veckan och den tenta jag i princip har gett upp men ska försöka satsa lite på i veckan. Är också lite uppstressad över de pengar jag borde ha på kontot imorrn, men som inte finns där just nu. Försöker komma på hur jag ska lyckas få in dom där. Ett första försök är att tjuvåka från Trollhättan till Åmål på tåget. Men vet inte riktigt om jag vågar riskera det än.

Här nere i sydväst är det mycket varmare och vårigare än uppi Värmland. Vi har gått en långpromenad nere vid kanalen vilket jag verkligen nehövde! Skulle va grymt kul att gå där sen när snön har försvunnit lite mer för det var lite väl riskabelt att promenera på små, steniga och isiga stigar ett antal meter över marken eller hur man ska säga. I övrigt har jag njutit av att göra ingenting, somnat framför några filmer och käkat riktigt onyttiga saker. Sånt där man måste göra för att få motivation till att vara duktig en vecka, eller två.

O nuu ska jag eventuellt spela nåt hockeyspel på Mickes dator om han låter mig prova igen, var väl inget proffs precis ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0