ENOUGH

Vafan sysslar jag med?

Har precis läst ut "14 år till salu".. hade lite svårt att plöja igenom den av någon anledning. Det var en rätt hemsk historia om en ung tjej som började sälja sig helt utan anledning. Till slut tog hon inte ens betalt. Inte för att jag på någon konkret punkt kan känna igen mig i henne, men det fanns något i hennes tankesätt som var läskigt likt mitt. Det är beroendet, bekräftelsen. Diciplinen. Jag kan helt beroende på humör bestämma mig för en sak ena dagen för att nästa göra precis tvärt om som det var tänkt. Jag vet att jag har kommit en bra bit på vägen när det gäller mig själv och min egen självkänsla, mycket längre än jag hade trott. Men fan för alla återfall.

När det finns någon där, någon som man av någon anledning hyser större respekt för.. någon som aldrig pressar eller frågar, utan bara finns där som en trygghet.. då kanske man inte ens behöver prata. Det räcker med att veta att man har någon. Jag var inte denna någon. Mig pratade han inte med.. jag pratade med honom men han pratade inte med mig. Och när allt rasade ville jag inte vara den som pratade. Så jag slutade. Stålsatte mig. Finns liksom inget att prata om längre. Jag vill inte prata med någon. Det finns ingen någon i mitt liv just nu. Det gör att jag i riktigt ensamma situationer får "återfall", skickar ett extremt onödigt konstigt sms, ringer utan anledning. Jag vet egentligen inte vad jag är ute efter, jag är väl fan inte masochist? Min förra någon finns inte längre, så vafan sysslar jag med?

Det känns bara så jävla bittert ibland. Satt i bilen på väg hem från Karlstad någon gång förra veckan när jag fick en retande tanke; Jag har verkligen jobbat för honom. Köpt grejjer, ordnat resor, offrat vänskap med mina föräldrar, pratat, lagt ner energi, skitit i min egen skola, pushat osv.. det är precis som när man har stått vid en enarmad bandit.. man har stoppat i huuur mycket pengar som helst, sen är pengarna slut.. och någon annan knuffar sig fram och tar över. OCH VINNER?! Det värsta är att det faktiskt var jag som tryckte på det här med ungdomsledare.. fyfan vad jag ångrar det. Inte för att det spelar någon större roll nu, jag vill ändå inte tillbaka. Men så fruktansvärt klantigt av mig. Jag är väl inte dum i huvet?


Men NOG.. för helvete NOG om allt det där. Den här bloggen startades någon gång i samband med att jag och Micke faktiskt blev tillsammans och den innehåller NOG så mycket skit om allt det där..

Nyårslöfte 2011: SLUTA ÄLTA INNAN DU DÖR MÄNNISKA.

....

Sitter på slottet nu igen. Har en rätt lång högvakt och är tröttare än vanligt. Har någon tanke i huvet som skriker åt mig att dricka vatten, och jag dricker tills jag nästan kissar på mig men hjälper inget vidare..åtminstone inte mot tröttheten :) Får lite ledigt i mitten på veckan, har inte bestämt mig riktigt än hur jag ska utnyttja det.. men funderar starkt på att köpa en bra bok och lägga mig i logementet en heel dag. Eventuellt dra o träna en stund.. skulle kännas perfekt. Efter den här perioden blir det antagligen nya grupper också, vet inte riktigt hur jag känner inför det.. men finns få i plutonen som jag har något emot så ska nog gå bra. Betygssamtal igår också.. ja 5 5, dom sa att jag skulle vara nöjd för att det var ett bra betyg. Vet inte riktigt om jag kan vara nöjd. Inte för att det på något sätt är slutbetyget, men ändå. I och för sig har jag typ dubbelt så mycket att ge, åtminstone rent fysiskt. Ska lägga ner lite extra kärlek på allt nu så ska det nog gå bättre. Rensar hjärnan under ledigheten, ska bara träffa en massa bra människor, ner till kusten och allmänt snurra runt i Västra götaland ^^ Hoppas att Anna kan hänga på också! Mina nyårslöften innehåller även punkter om nyttigheter och ekonomin. Det är dags att bli lite vuxen nu, Anna. Känner starkt för att göra en tatuering på höger fot också, en stooor färgglad tiger med blommor ^^ men det låter jag inte vara något nyårslöfte, för jag vet inte hur bra jag kan hålla det. Appropå förändringar; är fortfarande skitnöjd med hårfärgen.. skulle kanske kunna tänka mig helsvart också.. men vi får se!

Nu ska lunchen serveras, hejdåå





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0