Nu taggar jag inför lumpen !

Sitter och lyssnar på Lady Gaga - Telephone och är allmänt nöjd med livet!! Har fått ett nytt anställningsbevis på donken, jobbar numera nästan bara skift och halvtid. Fick några pass på Kings och Wickan i maj också så lite pengar ska jag väl lyckas skrapa ihop!

I fredags åkte jag till Uppsala för lite info om lumpen, hämta kängorna och över huvud taget kolla läget. Kom lite tidigt i fredags så kollade stan först. Uppsala måste vara en av dom mysigaste städerna i Sverige! Föll direkt! Tog sen bussen ut till garnisonen och träffade några andra kommande värnpliktiga på logementet. (Mycket nya termer här ;) ) Drog in till stan och tog den efterlängtade ölen. Har varit sugen på det sen jag minns inte när!! Minglade lite o blablabla, sen fick jag en hemsk sömn i den där 40 cm? 50cm? sängen och tappade täcket flera gånger! Mohaha hur ska jag överleva? Gick upp klockan 6 o käkade frulle, fick en kängorna, strumpor, ryggsäck och provade ut min alldeles egna speedo baddräkt! haha Sen hade vi en "liten" stafett..... skulle hänga på oss en overall, skyddsväst, nån vapenväst, hjälm och ett vapen med tillhörande ammunition och springa skjutbanan upp och ner. (200 m) Några spydde. Jag fick blodsmak i munnen! Sen fick jag uppleva en av dom mest mäktiga saker i hela mitt liv. "Min" pluton visade upp ett krigsskådespel på ett gärde, det började till och med brinna på riktigt. Fick rysningar i hela kroppen och blev taggad som ett as! Nu jävlar ska här tränas!!

  • Löpning 5km minst 3ggr/vecka
  • Gymma minst 2ggr/vecka, maxa armhävningar, situps, rygglyft mm.
  • Varierande marchsträcka med kängor och ryggsäck med lämplig tyngd.

Har lyckats åstadkomma en march med kängorna och Freddie idag, körde strandpromenaden i skogen i ca 1,5 timma. Hoppas på att palla gymmet efter maten, men vi får se!

I övrigt hade jag askul på Maddes 20årsfest i busbacken :D Länge sen man träffa alla och jag lyckades dricka lagom. Hurra :D haha
Sabina ringde igår också och jag blev överlycklig, pratade om en eventuell resa till henne men vi får se här framöver. Ska ju till Gotland i sommar också :D:D Och den kommande tiden är så underbar så det finns bara inte! Är ledig jättemycket och ska till Trollhättan och Orust i veckan. Någon gång där ska jag träffa Amanda i Göteborg också. Hur bra får det bli?! haha

Jag har världens bästa liv!

För övrigt trivs jag apbra med min piercing, ska byta den mot en mindre snart så det slipper sticka ut så mycket när jag ler. Kommer sörja den när jag plockar ur den i augusti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0