Vardagsgrubbel

Och igår insåg jag att jag inte började förrns 13:15 idag så det blev en seeen tv-kväll med en massa fruktsallad, mat osv. Själv dock, det måste ha varit mitt ända problem igår. Började i nya klassen i Haninge igår och är MER än nöjd än så länge. Den är mer schemalagd tid att plugga vilket passar mig perfekt just nu! Jag måste ju träna på min studieteknik det här halvåret, jag vill fan resa nästa termin! Men får se vart jag hamnar.. jaja, då kan man ju undra vad jag gör hemma när jag borde öva på min studieteknik när jag har chansen. Men det är såhär, förstår ni, att min stress står mig upp i halsen just nu.. så glädje och frihet kommer före, klyshigt va? :D Och så vaknade jag med en braaa känsla i kroppen, så ville behålla den lite till.. det är nog en av få gånger sen jag kom hit som jag känner euforu liksom.. JAG HAR KOMMIT HEMIFRÅN, förstår ni?! JAG!! haha, såå jag satte på mina bästa låtar nånsin på spotify och sjöng medan jag gjorde i ordning mig lite grann! Alegria måste nog vara den mest peppande låt jag vet!
Och jag läste något igår eller i förrgår i Amelia eller va det va, om att det är "ute" att städa, och "inne" att njuta av livet. De visade bilder på olika stökiga hem med en massa jätteglada mammor och barn på. Först rynkade jag på näsan, sen fattade jag poängen! Det är inte grejjerna det är fel på, eller smutsen, det är inställningen till det! Skitsamma om lite grejjer ligger framme....sen är det ju inte meningen att man ska bada i smuts och saker, men man måste nöja sig någon gång. Jag kommer aldrig tycka att något är perfekt om man inte får lugna ner sig och tänka på det en stund.
Jag ligger tre veckor efter i skolan, OCH DET KÄNNS BRRAAA! Studievägledaren hade upplyst min klass att av de 60 som de tog in på tekniskt bastermin så var det i genomsnitt knappt 20 som tog sig vidare till civilingenjör, och det känns braa! Det betyder att jag har en chans att välja och vraka, tror jag? Jag njuter åtminstone av den alldeles LAGOMA nivån i skolan, just nu.
Och Micke skulle ha kommit idag, som vi har bestämt i veckor.. men nu ser det inte så ljust ut, han kommer nog på söndag ....<3
Om det blir såhär så blir det Karlskoga i helgen igen, och det känns tryggt att komma hem då och då.. särskilt nu när jag inte har några fasta vänner liksom :))
Nu måste jag springa till pendeln igen!
KRAM PÅ ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0