Livets förbannade tillfälligheter

Och det var väl helvete att jag ska lyckas bli förbannad när jag väl får ro att uppdatera här, nu när det har hänt så mycket menar jag. Men som vanligt tar ilskan över ALLT annat när den absolut inte får.
   Joorå så att....
 Har knökt in mig på 19kvm i Sollentuna centrum, nära till allt, billigt.. hyfsade grannar och allting! Fick den en vecka efter terminstart vilket kom att innebära en vecka på diverse vandrarhem och lyxhotel. Jag var rätt trött på Stockholm efter den tiden kan jag lova. Men det löste sig, jag fick möbler och nycklar till mitt lilla krypin och skolan blev bara bättre och bättre. Jag började i Flemingsberg på teknisk bastermin 35hp trots att det var tänkt att jag skulle börja i Haninge på teknisk bastermin 30 hp. Orkar inte förklara, men det är en väsentlig skillnad mellan dom. Första veckan blev jag lovad ett byte som aldrig genomfördes. Jag ringde och ringde men ingen kände för att ge mig ett besked. Till slut fick jag nej, och andades ut. Jag gillade trots allt redan min skola, vänner, lärare osv. Men DÅ, när jag precis hade landat, plingar ett mail in på inkorgen som ger mig upplysningen om att det faktiskt finns platser kvar i Haninge då några hade hoppat av så utan att tänka svarade jag på mailet och åkte följande morgon ut till Haninge, letade rätt på studievägledaren, och skrev in mig. Blev visad lokaler, schema osv. Sen såg jag min klass på håll.... det var då paniken satte in! Tre veckor i Sthlm och jag har kämpat för att hitta vänner. Och nu ska jag hoppa in i en klass som redan har bildat sina små grupper. Dessutom ligger jag tre veckor EFTER. Jag åkte hem till Karlskoga direkt. Sov på saken.. och det känns bättre nu. Men jag måste lära mig att säga ifrån, ta för mig mer. Känner mig som en trängd katt igen, alla kräver saker. Indirekt eller direkt. Jag kommer osundt ofta i sista hand, får vänta osv. JAG VILL INTE!
   Ikväll skulle jag bara vilja somna tidigt, slippa tänkte på det där jääävla statt som ALLA ska på. Jag pallar inte, har inte råd, har inte lust. Men jag känner mig ändå tvingad. Så jag ska ta mercan bort till nöjes ikväll, hyra film och köpa godis. Sen ska jag stänga in mig i mitt rum och inte prata med någon på hela kvällen. Så känns det just nu iaf....
   Nu till lite mer roliga saker.. inredandet i min lägenhet har gått framåt. Har shoppat slut på varenda krona men är supernöjd! Bara jag får upp allting på väggarna och så. Färgerna går mest i rosa och lila än så länge och ska försöka fortsätta ha det så. Så småningom ska det bli lite mer compact living men det är rätt dyrt att köpa såna grejjer har jag märkt. En fräsh loftsäng kan man beställa av några företag som hänger upp den i taket på det mest optimala sättet. 30 papp. Minikök från ikea, där ALLT finns inbyggt i ett ända skåp, glaskeramikhäll, kylskåp, diskbänk o allt... 14 papp. Riktigt så mycket pengar pallar jag inte punga ut, det blir flygcert för dom istället.
   Igår var jag ute och åmade mig efter ett par dojjor som jag har velat ha jättelänge. Gick på drottninggatan och fick höra att dom fanns i min storlek på Nilson på biblioteksgatan (?) Jag knallade åt det håll jag trodde att det låg men lyckades hamna på Urban Outfitters, som för övrigt har blivit min nya favoritaffär, och hittade ett par tio gånger snyggare dojjor än dom jag tänkte leta efter. Dom kostade visseligen mer än hela min matbudget.... men vaffan. (A) Rånöjd åkte jag hem och försökte att inte ångra mig. Det blir nudlar och vatten resten av månaden, det löser sig alltid!
   Och jag har börjat röra på mig igen. Ska undersöka lite olika ställen i Sollentuna när det blir för kallt för att löpa och promenera ute. Friskis & Svettis, SATS och badhuset ska jag ta tag i, i veckan. Har även insett att McDonald's ligger i närheten, ska väl försökta ta mig dit med ett CV nån dag och testa lyckan.
   Micke kommer i veckan också, trots att jag är lite arg på honom just nu så ska det bli förbannad skönt att få träffa honom igen. Jag älskar dig, Michael Patrik "Stig" Ivarsson, B.O. Den ni! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0