Vem behöver överbevisa?

Svaret är enkelt, men för onödighetens skull ska jag utveckla lite.

Kärlek, dom stora, rosa fluffiga molnen bolmar omkring och livet känns kittlande lätt. Du ger dig fullständigt hän och delar dina innersta och mest privata tankar och hemligheter till din älskade. Ni älskar. Nej, ni har inte sex. Ni älskar. Din käresta är från en dag till en annan det allra viktigaste på hela jorden och ingenting kan gå fel så länge ni har varandra. Det är gulligt att ringa varandra, smsa varandra och skicka små underliga mms när som helst på dygnet, gärna ofta. Det uppskattas från båda håll och ni skryter. Ni pratar och skryter för era vänner både medvetet och omedvetet. Det stora provet kommer. En annan tjej kommer in i bilden och skakar om din rosa dröm men det rör dig inte i ryggen. Du behöver ju inte överbevisa något. Din älskling skulle aldrig....
....men en dag händer det. Som ett blixtnedslag från i n g e n s t a n s. Den kommande utvecklingen kan ni läsa om i mina tidigare inlägg. Det finns redan för mycket av den här deprimerande delen av livet så jag väljer att utveckla det hela lite. Ni hittar tillbaka och alltid kan bli precis som vanligt! Jo, det är sant! Med lite engagemang från båda håll kan de rosa molnen tona upp sig igen och allt kan bli bra.

Men det finns en skillnad: Nu är det helt plötsligt väldigt viktigt att andra också får veta hur lyckliga ni är.
Men nu är även denna period förbi. Jag unnar dig världen. Du gör vad du vill som gör dig lycklig. Jag unnar dig andra tjejer. Jag kräver ingenting förutom en liten gengäld, fullständig öppenhet. Jag måste också kunna välja. Men jag älskar dig så himla mycket!

Kommentarer
Postat av: madde

du är en sån fin vän anna! osåkommer det tråkiga "även fast vi inte hörs eller ses längre" så vill jag att du ska veta det :)

2009-07-30 @ 22:31:48
URL: http://maddiseriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0