Körsning i livet

Och ännu en natt i min ensamhet sitter jag här och skriver. Det känns bra att andas lite för sig själv, åtminstone när man är vaken. Däremot har jag upptäckt att sömn går så himla mycket bättre med sällskap, speciellt när man är mörkrädd....som jag.
    Det är så mycket som är bra i livet just nu, men jag har mer ångest än vanligt. Jag vill så mycket, och jag har lagt upp det för mig så pass bra att det bara är att välja och vraka just nu. Det ända problemet är att hänsyn måste tas till ALLA. Mamma vill att jag ska ha pengar, framgång och bli en riktigt rik feminist, helst av allt utan pojkvän. Pappa vill inget hellre än att jag ska plugga så att jag kommer vidare, sedan spelar det inte så stor roll vad jag pluggar eller var det blir. Huvudsaken är att jag pluggar något som jag själv vill. Sedan har jag en liten vän nere i Trollhättan som har olika viljor för var dag som går. Han kommer att ställa upp, det vet jag. Men där kommer mitt samvete in i bilden som skriker att jag inte bara kan tänka på mig själv. Såhär ligger det till i alla fall:
   Jag mailade med en informatör för pilotutbildningar och frågade lite om vad man kan plugga för att få meriter till den utbildningen. Hon pratade om tekniskt basår. Detta var efter sista anmälningsdag på studera.nu, men jag slängde in en sen anmälan en eftermiddag på KTH. Och kom in? :S Mönstringen gick jättebra och har blivit erbjuden en tjänst som flygbassäkerhetsgruppbefäl i Uppsala vilket jag även har tackat ja till. Möjligheten finns att det ändras till stridsbåtsförare, men oavsett vilken det blir så kommer det inte ske innan augusti 2010 vilket ger mig drygt ett år att förbereda mig både fysiskt och psykiskt. Och på jobbet går det också jättebra. I morgon avancerar jag med köksutbildning vilket förhoppningsvis ska ge mig lite mer möjligheter både på McDonald's och i övriga livet. Min lilla kisse, Sigrid, är antagligen gravid igen! Ungarna kommer nog lagom tills hunden kommer hem. Joo, det är sant! Det är en liten cavalier king Charles spaniel. En ett halvår gammal kille som för närvarande heter Freddie-maan! Jag fick en skymt av honom i luckan på McDonald's när jag jobbade sist och jag saknar honom så jag nästan spricker! Men det bästa utav allt har jag sparat till sist. Har vetat om detta ett tag nu men har inte fått andas om det förrän nu. Min älskade bror Björn och hans fantastiska flickvän Petra väntar en liten bääs :D Livet som faster väntar i höst och jag hoppas på att få spendera mycket tid tillsammans med knatten! Nytt hus i Karlstad har de fixat och jag kommer hjälpa så mycket jag kan om jag bara klarar uppkörningen!

Det var det nya.... nu blir det borsta bissingarna och kolla CSI. Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Sabbe

Hey va kul att det är så mycket roligt som händer hörrudu! ;) <3

2009-07-16 @ 06:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0