Kärlek & stress

   Varför måste jag alltid analysera allting? Gör alla det?
   Den senaste tiden har halva min hjärna upptagits av alla "måste-tankarna". Jag måste plugga, jag måste träna, jag måste äta rätt, jag måste vara duktig.. och jag måste visa min kärlek till min pojkvän. Det sistnämnda är kanske det viktigaste egentligen, men jag prioriterar så himla kasst.. börjar omvänt så att säga. Jag måste blir lite mer logisk, där kom det där "måstet" igen. Jag kanske inte borde tänka så mycket? Hur som helst, jag älskar dig Michael.

   Nu för tiden har jag börjat tänka lite väl mycket på min egen hälsa. Jag till och med rättfärdigar mitt ickepluggnade med att jag inte mår bra av det. Jag gör mina timmar i skolan, sen vill jag leva mitt tonårsliv. Å andra sidan har jag ju faktiskt valt en ytterst teoretiskt linje som faktiskt innebär att jag bör ta tid till pluggande hemma. Men jag tror att jag ska sätta mig sen och plugga lite engelska och skriva lappar till elevrådet, JAG SKA JU ÄNTLIGEN GÅ UR DEN DÄR JÄVLA SEKTEN! :D haha, men jag tyckte lite synd om David, så jag tog på mig ett sista uppdrag. Annars kanske vi inte får någon bal, och det är ju lite värre.

   Och sen ytterligare lite tjat om vikt och hälsa osv. Det har ju typ varit mitt måtto eller nåt att man bara ska äta o va glad, men det går liksom inte riktigt när man endast växar på bredden.. så kampen mot godiset har startat! ;) Hittills har jag gått ner typ ett kilo på en vecka.. vill inte direkt svälta mig så jag äter mig mätt på sallad och protein, sen motionerar jag varje dag. Motionera, inte träna alltså.. enligt Erica definieras träna med att planera något och sedan stegvis utvecklas, och det har hon säkert rätt i.. hon brukar ha rätt bra källor när det gäller sånt. Så sedan hon berättade det för mig har jag alltmer slutat använda ordet "träna" då jag verkligen inte kan uppfylla alla kriterier för det. Man har i alla fall lärt sig något nytt! :) Snart blir det heeelt underbart goda köttbullar, potatis, gräddsås, lingonsylt och broccoli.. om jag ska hålla mig till min lilla diet så blir det väl mest broccoli och köttbullar idag antar jag. Då kanske man kan ta något gott ikväll, man får ju inte gå till överdrift ;) hehe

  Jaja, har någon något tips på underhållning är det bara att komma med förslag, är ganska öppen idag känner jag. Nu blir det att ringa mitt lilla hjärta och sen käka lite.. plugg senare i eftermiddag, kanske.  Pusshej så länge!


Kommentarer
Postat av: Marre

Du kan väl knappast ha några problem med vikten, sötan! :)

2009-01-26 @ 17:57:25
URL: http://maaarree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0