Andas..

Det är en svår tid i livet. I "Hemmets Journal" som kommer ut imorgon är det 3 sidor om donation av organ efter nära o kära, en stoor bild på mamma o Axels gravsten. Jag och pappa är också med.. men orkar inte prata om det nu. Har fortfarande lite energi kvar idag.
   Vaknade imorse med en sprängande huvudvärk och en helsvullen hals. Det var nästan lite tur med tanke på att pluggandet inte har gått så bra som det brukar, hade egentligen fysikprov imorse.. Och jag behövde verkligen en dag helt utan stress. Jag vaknade ett antal gånger imorse av att min älskade Michael ringde och väckte mig, man blir lika glad varje gång.. hade dock lite svårt att visa det när jag knappt visste var jag var! :P
   Så, dagen har gått åt till att sortera lite gamla papper, packa.. och äta en massa gott! Kollade just på ett avsnitt av Sex and the city, "The Good Fight". Fick en sån kick av avslutet.. Carrie och Aidan hade flyttat ihop och Carrie hade ingenstans att vara för sig själv. Hon gick omkring och ältade att hon ville vara för sig själv, att det var för mycket av honom överallt. Hon pratade med sina vänner om hur mycket hon behövde tid för sig själv osv. Efter en periods ältande kom hon på idéen att be Aidan att inte prata med henne på en hel timma. Han gick med på detta, hon stängde in sig bakom skynket vid sin säng i en halv minut.. andades. Sedan insåg hon att det inte var det hon behövde, att få vara ensam. Hon behövde bara veta att hon kunde få vara ensam när hon helst ville. Såå jag tänkte citera henne idag.. googlade citatet först och fann att jag inte var ensam om att gilla det, så med risk för lite bimbostil på dagens inlägg..
"That's the thing about needs. Sometimes when you get them met, you don't need them anymore."
Carrie Bradshaw

Nu blir det en promenad med musik, struntar i halsont. Det kryper i mig av att sitta inne just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0