ETT krossat hjärta är väl ingenting....

Men är det ens eget så är det allting. Folk tar så lätt på att göra slut och gå vidare känns det som. Varför kan inte JAG göra det? Varför ska JAG stannar och fortsätta plågas av något till synes dödfött? "Du vill ju inte ha mig, du vill ha tryggheten." Det gjorde så ont att höra på något sätt, för jag vet mycket väl att möjlighet till trygghet säkert kan sökas på annat håll.. om det bara är den där närheten och empatin jag vill åt, men tre år av vänskap, svek, tårar, kärlek och minnen känns så fruktansvärt FEL att kasta bort över en dag.
   Jag läste i nån skvallertidning herromdagen att första förhållandet formar ens framtida inställning till förhållanden. Isf e jag ju rätt körd i mina framtida eventuella förhållanden! Haha, det är nästan lite skrattretande.
   Men varför ringde jag nu då? Jag vet när jag lyfter luren att jag måste bita ihop för att inte bli ledsen, jag måste förbereda mig på det värsta därför att det händer, alltid. Varje gång.. Så varför tror du jag ringer? Tror du att jag är machokist?! Nej, jag hatar att bli förnedrad. Jag hatar det verkligen därför att det är bara inte en förnedring under dom få sekundrarna som du säger dom där sakerna. Dom förvandlas till en hel historia i mitt huvud som inte går ur på flera timmar, dagar....veckor. Och jag vet varför du säger allt, det är därför jag fortsätter ringa. Du säger det för att jag ska bli arg och gå vidare, därför att du inte vågar ge mig den chans som jag förtjänar. Du e lika rädd som jag för att bli lämnad. Jag älskar dig. Det har jag sagt varje dag i flera år. Du också, så vad är problemet..
Slutsats: Jag ska sluta läsa skvaller.......

Nu blire promenad o sen fortsätta med projektarbetesrapporten. Det var inte så jobbigt som jag hade trott. Långhelg från och med imorrn också. Går i skolan från tjugo i tio till typ två, sen ska vi dansa vid 16.. hoppas på lite öl och sällskap imorrn! MÄRK VÄÄL endast 17 dagar kvar som sjuttonåring. MYCKET NICE! Hej hej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0