Sömnlösa nätter

   Det är nog gammalt förflutet som spökar som vanligt. Det är mycket av min tillvaro som jag inte rett ut ännu, kan det vara så?
   Numera, mina trogna läsare.... kommer ni inte att få höra särskilt mycket mer om Michael. Han har helt enkelt bett om att bli lämnad utanför denna otroligt heta blogg. (BlondinBellas läsarsiffror....nåja ett par hundratusen till bara) Jag respekterar detta. Men eftersom att han är en del av min vardag kommer jag ju tappa en hel del tankar där, så ni får helt enkelt nöja er med mina egena berättelser och versioner. Förstod inte riktigt exakt vad det var av mina texter som utelämnade just Michaels privatliv så mycket, men det är klart.. när jag skriver så skriver jag bara. Direkt från hjärtat. Då kan det hända att tankarna blir lite för nakna.
   Usch, det är svårt nu. Sitter och har jättemycket tankar och känslor som ska ner på "pappret" nu.. samtidigt försöker jag vara trevlig på msn mot dem som skriver. Jag undrar hur många som har tagit bort mig på grund av min asocialitet. Jag satsar helt enkelt mera energi på mitt riktiga liv numera.

   Jag skulle uppskatta om ni som känner er alltför träffade av mina texter, ni som känner er kränkta eller som på annat sätt inte vill synas, skriv ett mail så ordnar jag det. Ni som däremot har gjort er förtjänta av en liten avhyvling behöver inte lägga ner energi på något mail. Ni kvarstår.

   Nog om er, nu till mig! ;) Låg och läste, har genetikprov i morgon i biologin. Känns inte helt hopplöst trots att jag inte ens har läst allting, men det blir lätt så när man är intresserad och hänger med på lektionerna. På tal om skolan.... idag fick jag höra talas om att någon i OP hade sagt att NV var som ett andra IV. Först blev jag arg, sen visste jag bättre. Stackars gamlingarna i framtiden säger jag bara.

   Efter skolan ösregnade det. Tog mig ner till stan och köpte lite smågrejjer på Bokia, köpte tights på HM och sallad innan jag åkte hem. Är lagom nervös inför helgen då det blir föreställning med dansen på valsverket i Degerfors. I morgon blir sista gången med jazzdansen innan föreställningen också. Jag ska gå förbi körskolan och börja boka lite lektioner innan. Hela hjärnan är fylld till bredden med planering känner jag. Min kalender är dock tom. Jag har insett att alla ändringar som sker i planeringen, alla läxor som ges, alla prov, alla födelsedagar, träningar, jobbtider, Mickehelger och möten får inte plats i en liten bok. De får inte heller plats i mitt tidsutrymme vilket gör att mer än hälften av alla utsatta deadlines ruckas lite på hit eller dit. Jag är väl flexibel, om man får uttrycka det  positivt.

   Och när jag sitter såhär och tänker på kalendrar och fullspeckade scheman, får prestationsångest och allmän lågstämdhet, så tänker jag på Jonna. Jonna är modersgestalten och den ideala människan i mina ögon. Det är en tjej jag verkligen ser upp till. Jag tror att det var Anna och jag som pratade om henne herromdagen. När man sitter där i sina djupaste grubblerier, man finner inget svar eller lösning på sina frågor eller problem så kan man ta upp ämnet med Jonna, och man får en helt självklar lösning eller åtminstone en klarare syn på saken. Hon är verkligen en lugnande människa men samtidigt en roande vän. Du ska ha ett stort tack Jonna, och jag uppskattar verkligen dig de få stunderna vi hör av varandra. Hoppas vi ses snart! :)

   Och för övrigt mina gamla vänninor är det välkommet att slå en signal för en svinbillig fika. Jag finns tillgänglig måndagar onsdagar och fre-sön. Även torsdag mellan 15-17 typ ;) hihi

   Det blir många ämnen idag känner jag, men höll helt på att glömma den stora nyheten! Ni vet, min kära moder.... Anki som alltid har varit så hundrädd, har fått en totalomvändning. Människan har önskat sig en valp i julklapp. Så nu är hela familjen (dock inte broder Axel som alltid kommer att tillhöra vår familj, och kissen som helst av allt nog skulle slippa en jycke) i full färd med att leta efter lämplig labradortik. Förslag uppmuntras!

   Seså, nu har jag lättat mitt hjärta lite. För att illustrera dagen får jag lov att presentera Jonna. Dagens ros går alltså till JB. ;) Hej så länge!

Dagens Ros - Jonna! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gulligt med dagens ros! Hihi :) Hoppas li leker någon dag de vore trevligt! Jag kan djuda på en varm kopp choklad om du kommer hit efter skolan någon dag vett ja!

2008-11-13 @ 14:47:55
Postat av: Anonym

Anna Bro

2008-11-13 @ 14:49:00
Postat av: Daniel Forsman

http://www.stromkarlens.nu/



gå in o kolla på den hemsidan på de fina små voffsingarna :)

2008-11-14 @ 18:44:29
Postat av: Michael

Du är underbar :) Klart du får skriva med mig i din blogg, inte så jag mena :)



Jag älskar dig!



Pooooooosssssssss

2008-11-19 @ 22:19:33
Postat av: Sabina

Håller verkligen med dig om att det är Jonna man tänker på när man tror att man har mycket att göra. :)



Tack för en klok blogg ;)



Kramar / Sabbe

2008-12-04 @ 14:00:07
Postat av: Jonna

Åh, va gullig du är! Tack från hela mitt hjärta! <3 Det ska bli så underbart skönt att träffas på fredag och festa järnet med dig och dom andra. Kommer säkert att bli sentimental och börja tjuta men det får du ta, saknar dig ju! Tack igen vännen min

2008-12-15 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0