Göteborg och Trollhättan

För drygt en vecka sedan övningskörde jag ner med mamma och pappa ner till Trollhättan, de åkte vidare till Ellös.. Jag spenderade en helg med Michael. Vi åkte till överby och kollade runt med Jessica och tog det allmänt lugnt i övrigt. På söndagen åkte jag till Onsala med Becca. Vi fick offra vårat höstlov till vårt projektarbete vilket inte ens kommer att räcka. Ska tillbaka dit lite senare.. Vi har haft en grymt jobbig med rolig vecka. Jag säger bara ungar.. :P Och man har lärt sig en hel del. Måste här även nämna att Becca är en riktig liten pärla! Att hon står ut med mina stressutbrott och mitt allmänt knepiga beteende. Tack! 

  Den här helgen har bara varit väldigt skum! Kom hit i fredags och vi började direkt att städa i köket. Micke hade redan gjort kylskåpet. Vi hade planerat att göra pannkakor men Börje ringde och undrade om vi ville hänga med och hämta en hund. Jag duschade, slängde på mig Mickes mjukiskläder, grabbade en kudde och datorn sen bar det av..... till donkan! :) Insåg rätt snabbt att det var för sent för att åka någonstans, så vi åkte hem och sov. Lördagen började bra. Vi städade köket nogrannare än det förmodligen någonsin har gjorts. Sen åkte vi iväg och handlade.... Åkte till ÖB och willys, handlade mat och jag var på grymt bra humör hemma vid dörren. Fyfan, jag får ångest bara av att tänka på det! Det stod hur mycket skor som helst i hallen.. vi trodde det var sofia och jessica som hade tagit hem en massa kompisar men snart misstänkte micke att det var någon annan som var på besök. Jag skakade och svettades av ilska och ångest när HON sitter där och flinar!! Vafan gjorde du där?! Va?! Om ett år hade jag kunnat hantera situationen, men nu ska man fan inte leka med döden. Till på köpet sitter ett helt gäng andra töntar på mina kläder och grejjer och flyttar sig inte en millimeter! Ut ur mitt revir!! Ur mitt liv!! Jag lovade mig själv att hon skulle ut ur mitt liv. Skulle det innebära att Micke skulle hänga med skulle det ju vara synd. Men det rör mig knappt i ryggen. Det är ett lätt val. Det var som tur var ett lätt val för Micke också. Innan jag hann göra något alltför omoget var hon och hennes efterhängsna polare ute ur huset. Jag tog ett djupt andetag och bestämde mig för att hon inte var värd en av mina bra dagar, men det tog tid. Säg mig ärligt, kommentera, är jag iskall? Är det fel att reagera såhär? Jag vill veta. Jag känner mig som en stor häxa utan hjärta, men mitt förnuft säger mig att detta var helt rätt. Vad tycker ni?

   Igår gav Mickes mamma mig massage. Har inte känt mig så känslomässigt upprörd på länge. Hon berättade att hon frigjorde en massa känslor som låg lagrade i min rygg. Att man liksom samlar på sig allt skit där.. och det tror jag på. Jag behöver verkligen inte fler idioter i mitt liv. Så håll er undan om ni inte har något vettigt att komma med, tack.

   Och nu ligger Michael och sover här bredvid mig. Vi var vakna till två inatt så han förtjänar lite mer sömn idag. Pratade med Becca förut och kände bara en härlig trygghet att få något annat att tänka på. Michael är förlåten, men det är fortfarande här jag blir som mest påmind om allt som har hänt, särskilt efter helgens besök, även om det har minskat väsentligt! 

   Nu måste vi skynda oss! Ska försöka få med honom till stan på något möte eller va det var. Glöm inte att kommentera eller maila åsikter. Jag behöver det!

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: johannawalldén

Du och michael hör ihop!

Du har fan rätt att tycka & tänka så efter allt som har hänt! Anna du är bäst!=)

Och det är ni två nu! Ingen får försöra mellan er!<3

2008-11-05 @ 19:45:53
Postat av: MANDIsss, DIN BEZTIS

DU, jag kan ana vilken idiot det var, och du är inte iskall, jag hade nog inte samlat mig kan jag säga..

shit, YOU GO GiRLFRIEND ;)



Hihi ^^ leka i helgen kanske? POSS

2008-11-07 @ 09:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0