Nu får man sona för sina brott..

Som straff för att jag har så gott som skitit i skolan i ett halvår får jag plugga ihjäl mig till alla slutprov och examensarbeten nu istället. Under två veckors tid har jag slutprov i både matte D och Kemi B. Måste säga att det känns sådär.
   Jag gjorde en planering i måndags som jag lyckats följa någorlunda. Har skrivit ett arbete på 7 sidor om PCR, ett etologiarbete på ca tre sidor om människans revirbeteenden + att jag har dansat, varit i skolan, styrt med elevrådets julpyntning och även lyckats hålla någorlunda god kontakt med min pojkvän. Idag har jag bara sovit, julpyntat och laddat upp inför helgen. Imorgon tar jag sovmorgon, ställer klockan på 9, går upp och gör 20 uppg matte. Sen blir de frukost & ytterligare 20 uppg matte. Någon gång under dagen ska jag även palla att göra en ny uppsättning uppgifter om 20. I min planering ingår också att plugga på två kapitel kemi. Fan vilken underbar helg jag ska ha!

Ikväll har MIchael somnat tidigt. Han skrev något i stil med "Jag somnade" på msn. Sedan svarade han varken i hemtelen, på msn, eller i någon av mobilerna. Det är bra att han äntligen kunde somna! :)

Huvudet är ganska tomt för övrigt. Mycket händer just nu. Jag borde föra någon slags privat dagbok så att jag kan öppna den när jag blir äldre och skriva en självbiografi. Det skulle nog fan bli en storsäljare. Är jag paranoid, eller har jag ett jävligt speciellt liv? Jag kan då inte komma på någon som har haft sådana livsprövningar som jag. Jag tycker verkligen att bibelns ord är vettiga imellanåt. När man utsätts för prövningar ska man hålla sina känslor tillbaka, annars vettefan hur det skulle gå..

Huset är sålt. Nu letar vi efter ny lya, någon mindre villa. Det ekar fan här i våra 7 rok. Har någon något förslag så hör av er!

Nu blir det sängen, faaan va skönt!
Och för er som behöver en bild om PCR-metoden är det fritt fram att ta för sig. Inskannad från någon amerikansk kemibok som jag inte minns namnet på. Gjorde en massa förändringar och översättningar i paint. Tog mig ca 40 min. Jag hatar paint. Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0