Sagt om AnnaaPannaa..

"Du beter dig som en idiot. Du skämmer ut dig själv. Jag älskar dig."
Jag skrattade när jag läste det. Beter jag mig som en idiot? Är det så att man blir en idiot i ett förhållande, för jag känner nog ingen som sänker sig till den nivån där man börjar rota igenom mobiltelefoner, påbörja långa förhör mitt i nätterna, ringa och gråta i luren för ingenting utan att hon eller han har varit kär. Och som jag hörde på sex and the city herromdagen; Det ÄR nog singlar VS upptagna som gäller. Varför är det alltid tjejer som bråkar om killar och inte tvärtom? Ligger det i våran natur eller är det bara någon utvecklad livsstil som kommit fram i takt med att alla andra könsroller har tagit sina självklara platser?

Och sen när blev det okej att vara otrevlig och stöddig bara för att personen man pratar med visar vänlighet och underkastar sig? Det är väl rätt självklart att man ska försöka lösa situationer istället för att visa sitt stora feta ego med en väldigt konstig stolthet som yttrar sig genom kommentarer som "Jag orkar inte med dig.", "Du är så tjatig." och "Var inte så jävla svartsjuk för helvete". Tänk dig att du sitter och pratar med någon du tycker om. Personen sitter med andra personer av ditt kön och du vet att dom lyssnar. Dom här kommentarerna fäller din kärlek av efter att du har frågat enkla frågor som "Sitter du bredvid någon?" eller sagt något i andra fall väldigt kärleksfullt som "Jag är kär i dig, jag älskar dig och jag är svartsjuk för att du sover hos andra, kan du förstå det?". Jag har underkastat mig ett oräkneligt antal personer i mitt liv, alltid samma sak. Alltid samma överlägsna, suckande röst som tydligt antyder vilket jävla asspain man är. Allt detta trots att man inte säger ett ända förolämpande ord. Efter alla dessa suckar, brukar jag till slut fråga ungefär vafan det är frågan om och då bryter ju helvetet lös. Det är pinsamt för helvete! Jag vet att jag inte är världens perfektaste person men jag är fan inget trash man behandlar hur som helst.

Anna Broström är i alla fall en riktig pärla.
Dagen har jag tillbringat med henne på stan, fikat, småshoppat och ätit mat. Mycket, mycket trevligt! Tack för en underbar dag min kära vän! :)

Snart blir det sex and the city och lite chokladpudding. Hoppas på att det inte blir några fler jobbiga överrasningar om "hångel som inte betyder ett skit". Skrattretande situatuon, eller hur? Haha, jaja....godnatt!

Jag, Anna & Johan!

Kommentarer
Postat av: anna

hihi va söt du är anna :) Trevligt o leka med dig med!!

2008-08-14 @ 22:28:59
Postat av: Julia

Anna du är stark, så in i helvete.

låt aaaldrig någon kille eller någon annan trycka ner dig till botten.. ALDRIG!

2008-08-15 @ 18:30:43
URL: http://jevlasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0